SUPRISE!

Deze week viel er prachtig nieuws op de digitale mat bij Rob van Holstein. Hij is bedenker en projectmanager van ‘Gratis drinkwater ‘ en ontwikkelde voor dit uniek project een herbruikbare fles met een statement. The Blue Bottle wordt het gezicht van een netwerk van gratis waterpunten door geheel Nederland.

“We wilde het nog even stil houden tot de uitslag binnen was maar vanmorgen viel het dan op onze digitale mat! Na anderhalf jaar profileren op social media en bij bedrijven zijn we een hele grote stap verder! Gratis drinkwater' en de Blue Bottle staan in de halve finale van de Global Goals Social Impact Challenge! Ik ben zo foking trots!!” Aldus een zichtbaar aangedane van Holstein.

De Challenge wordt georganiseerd in het kader van de Gemeenten4GlobalGoals campagne door VNG, BNG Bank en de Social Impact Factory. Via de Challenge zoeken we naar innovatieve oplossingen voor gemeenten die voor een grote uitdaging staan op het gebied van verduurzaming, en geven we ondernemers een kans om hun ideeën uit te werken.

Gratis drinkwater' en de Blue Bottle staan in de halve finale van de Global Goals Social Impact Challenge!


De Challenge wordt georganiseerd in het kader van de Gemeenten4GlobalGoals campagne door VNG, BNG Bank en de Social Impact Factory. Via de Challenge zoeken we naar innovatieve oplossingen voor gemeenten die voor een grote uitdaging staan op het gebied van verduurzaming, en geven we ondernemers een kans om hun ideeën uit te werken.

Op 9 oktober hebben we samen met 19 andere ondernemers een pitchevent en hieruit komen vier project voor de finale die staat gepland op eind november! De winnaar hiervan wordt bekend gemaakt tijdens een feestelijk event.

** Gratis drinkwater in de toekomst!

Met 'Gratis drinkwater' gaan we het gebruik van drank in single-use plastic flesjes en blikjes voor het jaar 2020 drastisch verlagen.

Samen met [horeca]ondernemers zetten we een netwerk van drinkwaterpunten op. Bezoekers kunnen hun fles gratis met water vullen bij alle locaties. Deze vindt men op de gratis WeTap applicatie. [IOS / Android]

Binnen ‘Gratis drinkwater’ is een RVS thermofles met keiharde poedercoating verkrijgbaar. Deze herbruikbare fles is perfect geschikt voor koude en warme gebieden. Deze Blue Bottle heeft een keiharde poedercoating. De inhoud blijft 12 uur koud of 6 uur warm = BPA vrij = 100% recyclebaar = voor 100% duurzaam drinken! [incentiveprijs: 500 ml. 15 Euro / 750 ml. 20 Euro]

Met de Blue Bottle maakt de gebruiker ‘n statement: IK drink gewoon kraanwater!

 

* STIMULEREN gebruik drinkwater 

* TERUGDRINGEN van plastic afval 

* VERMINDEREN van zwerfafval 

* GROENE PROMOTIE van de locatie 

* VERLAGEN van de carbon footprint 

* STEUNEN van lokale organisaties 

* PROMOTIE met een duurzaam souvenir 

* AANBIEDEN van dé thermosfles 2.0 

* 100% duurzaam gebruiksartikel


***** NIET VOOR PUBLICATIE *****

Voor het artikel hebben wij verschillende hoge resolutie afbeeldingen - vrij van rechten - beschikbaar.

Deze kunt u laden via onze PR pagina. http://robvanholstein.nl/index.php/pb-pr

Voor een interviewaanvraag of andere afbeeldingen kunt u emailen of bellen.

Met vriendelijke groet, Rob van Holstein +31 (0)654 355 000 werk@robvanholstein.nl

https://www.facebook.com/gratisdrinkwaterNL/

 
Gratis drinkwater finalist Global Impact Challenge

* profilering t.b.v. PB Gratis drinkwater finalist Global Impact Challenge




* Zwerfflesje gevonden tijdens een uurtje wandelen

Gratis drinkwater finalist Global Impact Challenge

* Voorbeeld deur/raam sticker bij de waterpunten

Gratis drinkwater finalist Global Impact Challenge

 * The Blue Bottle voor warme dranken in koude omstandigheden

Gratis drinkwater finalist Global Impact Challenge

* The Blue Bottle als koele waterdrager in warme gebieden

World Cleanup day 2018 -  Cleanup team Wateringen   

Op 15 september 2018 is het World Cleanup Day en dan gaan overal ter wereld mensen naar buiten om zwerfvuil op te rapen! Zo zien we wat er in onze buurt aan rommel zwerft; door het zelf op te rapen!

Wij in Wateringen doen ook meer dan alleen maar ohh roepen of op een social-media knop drukken. Samen gaan we oprapen én in kaart brengen! Zo weten we waar het vuil zich ophoopt, veel zwerft en of er bijvoorbeeld meer afvalbakken nodig zijn?   

WIE, WAT, WAAR?

Om 10:00 uur geven wij het startsein. Dan kan iedereen in zijn eigen tempo, in zijn eigen buurt, straat of favoriete stekkie of vanaf het startpunt op aanwijzing van een van onze teamleden aan het rapen in de openbare ruimte. We geven daarbij extra aandacht aan de ruimte naast de fietspaden, in het groen en de sloten.   

Tot 16:00 uur kan het zwerfafval worden ingeleverd bij de tent voor het oude gemeentehuis. Daar wordt de 'opbrengst’ gesorteerd, gewogen, gefotografeerd en opgeslagen in de Nederlandse zwerfvuil-database. Zo krijgen we echt zicht op wat er in Nederland aan rommel in de openbare ruimte rondzwerft.   

MEEDOEN?   Op de Clean-up team Wateringen Facebookpagina - Niet lulluh maar vulluh - kunt u zich aanmelden. Wilt u in een team mee voor bijv. het Hofpark, de Herenstraat, of Noordweg, kom dan om 10:00 uur naar de tent. Anders raapt u, zolang nodig is, lekker op eigen tempo in de straat, buurt of buitenruimte. De opbrengst levert u voor 16:00 uur in bij de tent! 

Schoonmaken en schoonhouden: dat doen we in Wateringen samen!  


***** NIET VOOR PUBLICATIE *****

Voor het artikel hebben wij verschillende hoge resolutie afbeeldingen - vrij van rechten - beschikbaar.

Deze kunt u laden via onze PR pagina. http://robvanholstein.nl/index.php/pb-pr

Voor een interviewaanvraag of andere afbeeldingen kunt u emailen of bellen.

Met vriendelijke groet, Rob van Holstein +31 (0)654 355 000 werk@robvanholstein.nl

https://www.facebook.com/Niet-lulluh-maar-vulluh-317294062349068/?modal=admin_todo_tour

 



* Facebook header - WCD 2018 - team Wateringen



* Zwerfflesje gevonden tijdens een uurtje wandelen.



* Nugde pagina voor de World Cleanup day

World Cleanup day doe mee

* Doe mee afbeelding - WCD 2018 - team Wateringen

World Cleanup day U DOET

* U DOET afbeelding - WCD 2018 - team Wateringen