sky-NL-alert.jpg

20 jaar uniek in projecten!

Als je spreekt van Go with the flow past dit wel bij Rob van Holstein. Als kind vulde hij schriften met wonderlijke krabbels, verslond hij boeken en bouwde hij torenhoge bouwsels van Lego, hij had een heel duidelijke wens: kok worden! De Cito-toets gaf duidelijk anders aan maar,.. hij wilde kok worden.

Weekendwerk en diverse stages leerde hem het plezier van het verkopen en de interactie tussen mensen herkennen. Tijdens zijn militaire dienst deed hij verschillende marketing en communicatie studies en kwam via via uiteindelijk in de wonderlijke wereld van de reclame terecht. Dit was de tijd van Melk de witte motor en de eerste Fiat Panda commercial.

Door de jaren heen bedacht en ontwikkelde Rob verschillende technische applicaties. Zo ontstond in 1996 de eerste DOS pc waarop een kabelkrant draaide. Omroepen, theaters, bioscopen, winkelketens, etc. in de Benelux deelde informatie door PRECOM Tv-systemen. Systemen die tegenwoordig onder de noemer Narrowcasting vallen.

Zijn werkzaamheden voor een Tv-producent brachten hem aan de wieg van opvallende tv-concepten: het dagelijkse D-Reizen Vakantie-tv, het eigenwijze Blik op Wielen en het wereldberoemde Big Brother. Hij werd gevraagd te participeren in de exploitatie van LED schermen bij de Amsterdam Arena en het Rembrandtplein, ontwikkelde hiervoor uitzendschema's, beheermodules en bedacht de SIP's [Short Infotainment Programs].

Vragen van politie en lokale overheid brachten hem in aanraking met Cellbroadcast: alarmboodschappen over de mobiele telefoon en zo ontstond ook de ontwikkeling van de Dig.iT een hang-alone alarmsysteem voor de horeca en de openbare ruimte. Een innovatieve ontwikkeling die hem een nominatie voor de 'Grote breedband prijs van Nederland' opleverden.

In 2005 verkocht hij zijn belangen in verschillende applicaties én in PRECOM en mede door het concurrentiebeding startte hij zijn huidig bedrijf PRO6. Een organisatie die zich richt op het ontwikkelen van marketingcommunicatieconcepten met een breed maatschappelijk doel. Als finalist van ‘De creatiefste ondernemer van Nederland’ zette hij zich zeer succesvol in voor Stop Aids Now en hierdoor zag de stichting Create4Life het licht.

Sindsdien adviseert en begeleidt hij DGA’s, ondernemers en (vak)organisaties en ontwikkelt concepten die hun marketing en communicatieproblemen oplossen. Daarnaast deelt hij tijdens presentaties, workshops en masterclasses zijn visie over het ‘nieuw ondernemen’, waar ‘leuk en inspirerend’ de voorkeur heeft boven ‘keihard geld verdienen’. Anders durven doen én denken staat hierbij centraal!

Rob is een expert op het gebied van social marketing en initiator van verschillende Feel Good projecten waarbij alle partijen winnen. Zo wordt pure winst gekoppeld aan doelen waarvoor men verder moet kijken dan die eerste keiharde euro. Op geheel eigen wijze geeft hij grijs denkende ondernemers weer inspiratie en kleur.

Dat Rob anders doet is goed zichtbaar. Zo ontwikkelde hij binnen een pilotgebied voor de ouderenorganisatie KBO een ledenpas-kortingsactie. Dat resulteerde in een totaal van 1.200.000 euro directe korting bij de dagelijkse aankopen voor bijna 7.500 ouderen. Met Promolease bood hij Verenigingen, Instellingen, Organisaties en Stichtingen de mogelijkheid gratis gebruik te maken van de kilometers van een door het bedrijfsleven gesponsord reclamekarretje. 

De exploitatie van ‘de Zeetoren’ een historisch gebouw op het duin in Hoek van Holland werd aangegrepen om met de producten uit het omringend glastuinbouwgebied, met ambachtelijk brood, diervriendelijk vlees en [h]eerlijke regionale producten een duurzaam, smakelijk en perfect te betalen alternatief op tafel te zetten voor alle gebruikers van deze unieke feest,- en evenementenlocatie.

Met the Dutcheese bracht hij drie jaar lang kleine Nederlandse merken/producten door middel van verschillende social-media kanalen onder de aandacht bij een groter publiek. Meeliftend op de bekendheid van de ‘grote’ kregen veel kleine merken de kans uit te groeien tot bloeiende organisaties. Helaas gooide de crisis roet in het Dutcheese-plan voor de eerste echte Dutch store in London. 

Nu heeft hij zijn tanden gezet in ‘Gratis drinkwater’ een project waarbij hij de verkoop van water in 2020 in plastic flesjes met 50% wil terugdringen op de Caribische eilanden Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten. In samenwerking met lokale belanghebbende wordt door voorlichting en promotie de stroom [plastic] afval en daardoor het zwerfafval teruggedrongen.

Om dit te kunnen bewerkstelligen is er een uniek alternatief ontwikkeld voor herbruikbare [plastic] drinkwaterflessen die binnen dit Caribisch gebied absoluut niet voldoen. De Blue Bottle is een dubbelwandige RVS thermofles die, eenmaal aangekocht voor een incentive bedrag, bij een netwerk van waterpunten gratis gevuld kan worden met gekoeld drinkwater. Per jaar wordt ook nog eens 5% van de totale verkoop in de vorm van drinkwater gedoneerd aan goede doelen op het eiland.

Heel benieuwd waar Rob over 5 jaar is te vinden!