sky-plasticheroes.jpg

Interview - Ondernemers Belang - nr. 4 | 2012


Rob van Holstein - 15 jaar projecten met een duidelijke visie

Dit jaar viert hij met PRO6 de vijftiende verjaardag. Maar beter bekend is het gezicht achter deze geregistreerde merknaam die zichzelf ooit maar de werktitel ‘creatief ondernemer’ meegaf. De man die van social business, feelgood projecten en leven zijn ‘kunstje’ heeft gemaakt. 

Door: Ed Lamme


“Ja, creatief ondernemer! De moeder van een goede vriendin noemde ooit eens een ‘goochelaar’,.. in Amerika werd ik geïntroduceerd als een ‘Rainmaker’ en een echte Topmanager stelde me eens voor als zijn ‘rechter hersenhelft’. Het is ook wel raar dat ik in elk project bijna alles tot op de komma kan voorzien en uitstippelen maar voor mezelf,.. Je moet ook wel creatief zijn om ondernemer te zijn,.. en als je het niet bent bel je mij!” Zegt Rob van Holstein met een grote glimlach op het zonovergoten terras van zijn nieuwste project ‘de Zeetoren’. 

“Ik kwam er op een heel mooie wijze achter dat PRO6 dit jaar al 15 jaar bestond,.. door een tegenvallende knieoperatie, het veel te vroeg overlijden van mijn zusje en de opstart van dit project was ik daar helemaal niet mee bezig. Ik was het laatste half jaar emotioneel echt een natte dweil en heb lopende projecten gelukkig nog goed kunnen afronden. In mei kreeg ik van een van die opdrachtgevers een grote bos bloemen en een fles champagne met een kaartje met daarop de tekst ‘maak er, ondanks alles, toch maar een mooie PRO6 verjaardag van!’ Zo’n kleine kaartje zegt en doet alles! Het geeft ook mooi de waardering weer die ik wel eens mis in mijn werk.”

PRO6 is een projectbureau waarin een selecte groep ZZP’ers met elk hun eigen discipline binnen de marketing, communicatie en organisatie samenwerken. Als probleemoplossers werken zij discreet achter de schermen voor [middel]grote bedrijven en organisaties in binnen- en buitenland. Zo stond PRO6 aan de wieg van verschillende unieke beeldscherm, mobiele en crossmedia ontwikkelingen.  U heeft er, zonder dat u het wist, absoluut al eens een gebruikt, gezien en recentelijk in handen gehad. 

Eigen projecten worden onder merknaam ontwikkeld en na de startfase ter overname aangeboden.

Zo was er binnen de regio Haaglanden de KBOactie waardoor ouderen twee jaar lang korting kregen bij het MKB en in totaal ongeveer 1.2 miljoen euro directe-aankoopkorting verworven. De participerende ondernemers zagen op hun beurt hun omzet en bezoekersaantal stijgen. Nu loopt het eerste jaar van Promolease,.. waarin opvallende reclamekarretjes effectief worden ingezet voor merk- en productpromotie voor ‘n prijs zelfs ver onder de lokale advertentietarieven!? Voor 299 euro [per maand] rijdt er een grote fullcolour promotie terwijl de veel duurdere advertentie allang onder de kat of cavia ligt te stinken.

De Zeetoren is het huidige project waarin van Holstein zijn tanden heeft gezet. “Na het lezen van ons onderzoek werd het de exploitant duidelijk. Ondernemen in de Horeca is echt een vak en de keiharde uitslag was; sluiten of,.. creatief durven ondernemen!  Vanaf 1 maart organiseren wij de boekingen, de promotie en de horecaexploitatie met een vaste cateraar. De locatie onderging een totale restyling en is alleen nog maar open als feest- en vergaderlocatie. Als alles op de rit staat doen wij een stap achteruit en neemt  men de locatie zelf weer in handen. De Zeetoren biedt unieke ruimte[n] voor vergaderen, heisessies, TOPoverleg, teambuilding, personeels-uitjes en feesten. 

> Link naar het begeleidend artikel